joi, 27 august 2009

Băsescu: Dacă frate-meu se mai bagă în vreo firmă din asta dubioasă, eu pot să nu mai candidez

Şefului statului a declarat la Botoşani că afacerile fratelui său, Mircea, îi pun candidatura în pericol. Ziarul Bursa a dezvăluit vineri că Mircea Băsescu este asociat din iunie 2009 într-o firmă de consultanţă militară. Băsescu i-a cerut imediat, printr-un comunicat al Preşedinţiei, să renunţe la acţiuni.

"Să ştiţi că dacă frate-meu se mai bagă în vreo firmă din asta dubioasă, eu pot să nu mai candidez. De duşmani te poţi apăra. E însă extrem de greu să te aperi de propriul tău frate. Asta e. Să fiţi că eu azi noapte am aflat de intrarea lui într-o firmă. Nu mi-e de imagine, mă afectează ca om, pur şi simplu. Putea să-mi spună, că i-aş fi spus să nu o facă ", a afirmat preşedintele Traian Băsescu în timpul vizitei din această dimineaţă în judeţul Botoşani, informează Realitatea.NET.
Reacţia şefului statutului după ce ziarul Bursa a dezvăluit vineri că fratele său, Mircea Băsescu, este asociat din luna iunie 2009 cu câţiva militari într-o firmă de consultanţă în domeniul armatei, informează NewsIn.

Potrivit jurnaliştilor de la Bursa, Mircea Băsescu s-a asociat cu şefii industriei de apărare, dar şi cu reprezentanţii unor mari companii americane din industria de armament şi tehnică militarã, unde activeazã în prezent chiar foşti înalţi ofiţeri NATO şi US Army.

Asociaţi în firma Desintco sunt Romeo Oiţă, cu 30%, preşedintele Patronatului Serviciilor
de Securitate, Cristian Geamănu, cu 30%, vicepreşedinte pe Europa de Est al General Defence Co USA, Ion Eftimie Sandu, cu 5%, locţiitorul şefului Departamentului de Armament din MApN începând cu 2007, Mircea Băsescu, cu 30%, şi Maria Cristian Cazacu,cu 5%, fiica lui Aurel Cazacu, fost şef al Romtehnica, preşedinte Romarm şi director în Ministerul Economiei pe probleme ale industriei. Aurel Cazacu este cel care a cel care a negociat şi a finalizat în 2002 contractul privind achiziţionarea fregatelor britanice.

Companiile
americane ale căror interese sunt reprezentantate de noua firmă sunt Navigator Development LLC, compania mamă a Navtech LLC şi General Defense Corp USA.

Ziarul Bursa menţionează că, în calitate de preşedinte, Traian Băsescu este şi şef al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, organism
care aprobă, printre altele, şi programele de achiziţii cu armament şi tehnică militară ale Ministerului Apărării Naţionale.

Aurel Cazacu, în prezent director în Ministerul Economiei, a declarat joi seara, la Realitatea TV, că o va retrage pe fiica sa din afacere.

"Când Oiţă a considerat să-mi spună că vrea să introducă şi firma fiicei mele în ceva legat de programul Grifon, eu am spus imediat că fata mea iese de acolo, pentru că apărea un conflict de interese", a afirmat Cazacu.

Şeful statului a avut vineri dimineaţă o primă reacţie printr-un comunicat al Administraţiei Prezidenţiale.

"Preşedintele Traian Băsescu regretă că un membru al familiei
sale este acţionar al unei firme cu activităţi legate de domeniul militar. Preşedintele a primit asigurări că firma nu a fost implicată în contracte cu produse
militare. De asemenea, Preşedintele i-a solicitat domnului Mircea Băsescu să renunţe imediat la calitatea de acţionar în respectiva firmă", se precizează în comunicatul de presă.

Niciun comentariu: