luni, 10 august 2009

Monica Macovei: „Băsescu e omul care a început reformele”

acă i s-ar fi propus, Monica Macovei ar fi refuzat să facă parte dintr-un guvern format cu PSD, întrucât acest partid a ridicat corupţia la rang de artă. "În momentul în care PDL a anunţat că mă va susţine, în campania
electorală, am avut o discuţie si am acceptat. După aceea, când s-a format guvernul, nu am mai fost contactată. Dar, cinstit vorbind, nu aveam nicio aplecare interioară să intru într-un guvern cu PSD", a precizat Monica Macovei, candidată a democrat-liberalilor la euroalegeri.

Ioana Lupea: V-aţi înscris în PDL?
Monica Macovei: Da, cu câteva zile înainte de depunerea candidaturii pentru alegerile europene.

Mircea Marian: Cine v-a făcut propunerea?
Domnul Emil Boc, preşedintele partidului.

I.L.: V-aţi gândit mult?
O lună. Aş vrea să spun că aveam şi alte opţiuni. Contractul meu cu britanicii, pentru postul din Macedonia, s-a prelungit până în 2011. Sunt angajată de Foreign Office, Ministerul britanic de Externe, pentru a da consultanţă pe probleme de anticorupţie în Macedonia.

I.L.: Cu toate acestea, aţi ales să vă înscrieţi în PDL.
Am ales să fac politică europeană, acesta este răspunsul corect.

M.M.: Nu vi se pare că Parlamentul European este o instituţie moartă?
Există această opinie, poate împărtăşită şi în alte ţări. Depinde de fiecare persoană, ce vrea să facă, acolo unde se duce. Parlamentul European este legislativul Europei, un forum de dezbatere, de ridicare de probleme, dar şi de rezolvare. Dacă vrei să faci politică europeană, poţi să faci. Dacă vrei să fii un necunoscut care umblă pe culoare dintr-o sală în alta, rămâi aşa. După intrarea în vigoare a tratatului de la Lisabona, Parlamentul European va avea putere de co-decizie pe multe chestiuni. Şi acum are putere de co-decizie, de exemplu, pe fonduri, poate trage Comisia Europeană de mânecă.

M.M.: Aţi fi acceptat să candidaţi pentru Parlamentul României, dacă vi se propunea?
Nu.

M.M.: Vi s-a propus să fiţi ministru al justiţiei în guvernul Boc?
În momentul în care PDL a anunţat că mă va susţine, în campania electorală, am avut o discuţie si am acceptat. După aceea, când s-a format guvernul, nu am mai fost contactată. Dar, cinstit vorbind, nu aveam nicio aplecare interioară să intru într-un guvern cu PSD.

I.L.: De ce?
Pentru că nu am regăsit în acţiunea şi discursul PSD, din '90 încoace, criteriile de integritate şi valorile morale. Cred că au adus corupţia la rang de artă în ţara asta.

Niciun comentariu: