Americanii consideră că este mai greu să trăiască fără telefoanele mobile decît fără acces la Internet, televiziune sau telefoane fixe, sunt rezultatele la care a ajuns un sondaj în rândul acestora.
Studiul realizat de către Pew Internet & American Life Project a ajuns de asemenea la concluzia că americanii îşi folosesc celularele şi alte echipamente
wireless pentru majoritatea activităţilor de comunicare-informare, inclusiv pentru a trimite mesaje text, a face fotografii sau a trimite e-mail-uri. Aproximativ 51% dintre cei intervievaţi au admis că le este foarte greu să renunţe la telefoanele mobile, 45% la Internet, 43% la televiziune şi numai 40% dintre cei chestionaţi au fost de acord cu afirmaţia potrivit căreia le-ar fi foarte greu să trăiască fără telefon fix.
„La întrebarea cât de greu le-ar fi să renunţe la o anumit produs
tehnologic pe care îl folosesc în viaţa de zi cu zi, cei mai mulţi dintre cei intervievaţi au răspuns că cel mai greu le-ar fi să trăiască fără celulare, urmate de conexiunea la Internet, televiziune şi telefonie fixă”, se afirmă în raportului celor de la Pew Internet & American Life Project.
„Acest lucru relevă o schimbare radicală a modului în care oamenii vedeau utilitatea acestor tehnologii în 2002”, când telefoanele fixe se aflau pe primul loc într-un top al celor mai utilizate echipamente de comunicaţie, se mai spune în studiu.
Potrivit raportului, dintre cei chestionaţi şi care deţin un telefon mobil
sau un echipament similar 75% au tendinţa de a extinde utilizarea acestuia la mult mai multe alte activităţi decât emiterea şi primirea de apeluri. Aproximativ 10% dintre ei afirmă că urmăresc videoclipuri pe celular, în timp ce 58% au declarat că au trimis şi primit mesaje text. Studiul a confirmat şi faptul că mesajele text sunt un element important în viaţa tinerilor utilizatori de telefonie mobilă. Aproximativ 60% dintre cei cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani susţin că trimit şi primesc mesaje în fiecare zi, faţă de doar 32% dintre cei cu vârste cuprinse între 30 şi 49 de ani şi numai 14% dintre cei peste 50 de ani.
În ceea ce priveşte împărţirea pe rase a celor care comunică prin mesaje scrise, 73% dintre hispanici au declarat că folosesc acest mod de comunicare, urmaţi de cei de culoare (68%) şi albi (53%). În plus
, studiul notează faptul că hispanicii din SUA sunt în medie mai tineri decât albii sau afro-americanii, dar că „ataşamentul lui faţa de telefoanele mobile este foarte ridicat şi atunci când nu sunt luaţi în calcul factori demografici precum vârsta sau o serie de factori socio-economici”, potrivit lui John Horrigan, director în cadrul Pew Internet & American Life Project. Hispanicii şi adulţii sub 30 de ani sunt cei mai mari utilizatori de servicii wireless şi aplicaţii wireless în afara căminului şi a locului de muncă, a mai spus acesta.
Din totalul utilizatorilor intervievaţi majoritatea au precizat că folosesc zilnic telefoanele mobile sau PDA-urile şi pentru alte aplicaţii decât simplele apeluri, astfel: transmitere/primirea de mesaje text (31%), pentru a face fotografii (15%), pentru a se juca (8%), pentru a citi ştiri, informaţii despre vreme şi sport (7%), pentru a asculta muzică (7%), pentru mesagerie instant (6%), pentru a filma videoclipuri (3%), pentru servicii GPS (3%) sau pentru vizionarea de videoclipuri (3%).
Studiul a fost realizat pe 2.054 de adulţi, în perioada octombrie-decembrie 2007, incluzând şi 500 de noi abonaţi la telefonia mobilă. Marja de eroare a fost cotată la +/- 3%.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu