marți, 24 martie 2009

Americanii dependenţi mai degrabă de telefoanele mobile decât de Internet

Americanii consideră că este mai greu să trăiască fără telefoanele mobile decît fără acces la Internet, televiziune sau telefoane fixe, sunt rezultatele la care a ajuns un sondaj în rândul acestora.

Studiul realizat de către Pew Internet & American Life Project a ajuns de asemenea la concluzia că americanii îşi folosesc celularele şi alte echipamente
wireless pentru majoritatea activităţilor de comunicare-informare, inclusiv pentru a trimite mesaje text, a face fotografii sau a trimite e-mail-uri. Aproximativ 51% dintre cei intervievaţi au admis că le este foarte greu să renunţe la telefoanele mobile, 45% la Internet, 43% la televiziune şi numai 40% dintre cei chestionaţi au fost de acord cu afirmaţia potrivit căreia le-ar fi foarte greu să trăiască fără telefon fix.

„La întrebarea cât de greu le-ar fi să renunţe la o anumit produs
tehnologic pe care îl folosesc în viaţa de zi cu zi, cei mai mulţi dintre cei intervievaţi au răspuns că cel mai greu le-ar fi să trăiască fără celulare, urmate de conexiunea la Internet, televiziune şi telefonie fixă”, se afirmă în raportului celor de la Pew Internet & American Life Project.

„Acest lucru relevă o schimbare radicală a modului în care oamenii vedeau utilitatea acestor tehnologii în 2002”, când telefoanele fixe se aflau pe primul loc într-un top al celor mai utilizate echipamente de comunicaţie, se mai spune în studiu.

Potrivit raportului, dintre cei chestionaţi şi care deţin un telefon mobil
sau un echipament similar 75% au tendinţa de a extinde utilizarea acestuia la mult mai multe alte activităţi decât emiterea şi primirea de apeluri. Aproximativ 10% dintre ei afirmă că urmăresc videoclipuri pe celular, în timp ce 58% au declarat că au trimis şi primit mesaje text. Studiul a confirmat şi faptul că mesajele text sunt un element important în viaţa tinerilor utilizatori de telefonie mobilă. Aproximativ 60% dintre cei cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani susţin că trimit şi primesc mesaje în fiecare zi, faţă de doar 32% dintre cei cu vârste cuprinse între 30 şi 49 de ani şi numai 14% dintre cei peste 50 de ani.

În ceea ce priveşte împărţirea pe rase a celor care comunică prin mesaje scrise, 73% dintre hispanici au declarat că folosesc acest mod de comunicare, urmaţi de cei de culoare (68%) şi albi (53%). În plus
, studiul notează faptul că hispanicii din SUA sunt în medie mai tineri decât albii sau afro-americanii, dar că „ataşamentul lui faţa de telefoanele mobile este foarte ridicat şi atunci când nu sunt luaţi în calcul factori demografici precum vârsta sau o serie de factori socio-economici”, potrivit lui John Horrigan, director în cadrul Pew Internet & American Life Project. Hispanicii şi adulţii sub 30 de ani sunt cei mai mari utilizatori de servicii wireless şi aplicaţii wireless în afara căminului şi a locului de muncă, a mai spus acesta.

Din totalul utilizatorilor intervievaţi majoritatea au precizat că folosesc zilnic telefoanele mobile sau PDA-urile şi pentru alte aplicaţii decât simplele apeluri, astfel: transmitere/primirea de mesaje text (31%), pentru a face fotografii (15%), pentru a se juca (8%), pentru a citi ştiri, informaţii despre vreme şi sport (7%), pentru a asculta muzică (7%), pentru mesagerie instant (6%), pentru a filma videoclipuri (3%), pentru servicii GPS (3%) sau pentru vizionarea de videoclipuri (3%).

Studiul a fost realizat pe 2.054 de adulţi, în perioada octombrie-decembrie 2007, incluzând şi 500 de noi abonaţi la telefonia mobilă. Marja de eroare a fost cotată la +/- 3%.

Niciun comentariu: